Friday, May 29, 2009
Tuesday, May 26, 2009
AiR JoRdAn III "TRue BLue": AuGUsT 2009
Last month we were talking about the rumors of a possible re-retro of this Jordan Beauty.
Today we have the official picture and the official release date.
The Air Jordan III True Blue features a white leather upper with true blue accents on the mid-sole, inner lining, and lace region, white cement print is place on the heel, lace region and toecap. As of now, no major differences between the re-retro and the retro (2001) release can be spotted.This extremely sought after sneaker has a tentative release month of August 2009, so be sure to stay tuned for updates.
An early run is available now at marqueesole.com
Monday, May 18, 2009
MaLcoLm McLaRen X SuPRemE
Everybody calls themself streetwear lovers should know Malcom McLauren. But if you don't know who this Icon is, let us give you few bits!!
Malcolm Mclauren was born in 1946 in the suburbs of London, England. In 1971, he and then partner Vivienne Westwood opened a shop inspired by the Teddy Boy movement called Let It Rock in West London.
After being manager and designer of the band New York Dolls, turned his focus to fetish wear that paved the way for punk, in the 1975 he formed and managed the legendary band, The Sex Pistols.
Malcolm Mclauren was born in 1946 in the suburbs of London, England. In 1971, he and then partner Vivienne Westwood opened a shop inspired by the Teddy Boy movement called Let It Rock in West London.
After being manager and designer of the band New York Dolls, turned his focus to fetish wear that paved the way for punk, in the 1975 he formed and managed the legendary band, The Sex Pistols.
In 1983 McLaren embarked on a solo music career with the release of his album "Duck Rock". His new music
was a fusion of the then newly emerging hip hop sounds with more traditional African and American music. The album was a collaboration with "The World Famous Supreme Team" that was Just Allah and See Divine, two emcees from New York City. McLaren also worked on the Album with key artists of the time including Dondi White and Keith Haring.
Supreme will release a small collection with Malcom Mclaren comprised of original artwork on tees, hoodie and New Era hat. In addition, a Vans V-79 was designed for the project.
The collection will drop this weekend so make sure you will pop by your dealer.
Friday, May 15, 2009
PITTI PeoPLE
La SERpe
Marco "Marzok" Marzocchi è una di quelle persone che oggi verrebbero etichettate come "multitalentate". E' stato un campione di skate quando nessuno ancora ci aveva visto un modo per fare soldi, è un culture della musica hard core-punk, è un collezionista ossessivo di vecchie fanzines e adesso è pure un feroce appassionato di quelle bighe senza freni che piacciono tanto "alla gente che piace", ma la sua prima e vera passione, che ha trasformato brillantemente nel suo lavoro, è la fotografia. Secondo noi è uno dei fotografi più interessanti ed intelligenti in circolazione. Per questo motivo quando abbiamo saputo che aveva in corso un progetto molto ambizioso, lo abbiamo contattato per saperne di più. Il progetto porta il nome criptico di LA SERPE. Per adesso è un website fotografico, ma promette di essere moooooooolto di più. Sentiamo cosa ci ha detto Marzok:
La Serpe è un Collettivo. Da chi è formato?
La Serpe è la necessità di fare gruppo, di fare squadra e mettere assieme diversi stili, diverse teste, diversi modi di intendere e proporre immagini.
La necessità in comune è il fatto che ognuno di noi non può fare a meno di fare foto, non può fare a meno di essere ossessionato dalla propria visione riguardo la fotografia.
Tutto è nato per cercare di fare qualcosa di diverso, di dare corpo all'esigenza di mostrare le nostre immagini in giro e ci è sembrato interessante creare un collettivo, che cercasse attraverso la fanzine un canale per uscire dalla noia delle cose che vengono solitamente proposte, cose viste e riviste.
La fanzine ha una identità a sè. E' il prodotto del collettivo.
Cerchiamo uno spazio che sia nostro in cui dare corpo alle energie che ci muovono in questo senso, e la fanzine è il mezzo più diretto, più interessante per farlo in maniera genuina e istintiva, in maniera diretta e onesta, totalmente personale.
La Serpe è composta al momento da cinque fotografi
io, Matteo Stocchetti, Ms Larsen, Filippo Patrese, Marco Scozzaro
Toglimi una curiosità, perché il nome La Serpe?
Io rimango sempre legato a tutto un background culturale che si rifà alle vecchie fanze hc/punk, allo skate, e inevitabilmente ne sono influenzato, si tratta di certo di un'iconografia che mi ha segnato. L'idea poi che il veleno de la serpe sia la fanzine mi garba assai! Spargeremo veleno!
Quali progetti avete in cantiere?
Trattandosi di un collettivo ci piacerebbe fare una fanzine che di volta in volta mostri lavori comuni, oltre alla semplice proposta di immagini, ma non aggiungo altro: vorrei fosse una sorpresa ;)
Quindi, due consigli:
1) aggiungete ai vostri bookmarks piu' cari questo url
2) Occhi e orecchie aperte! Grosse novità in arrivo...
Wednesday, May 13, 2009
SaVe THe DAtE: UrbAn ART ExhiBitiON
What?
URBAN ART - Works from the Reinking Collection
When?
From May 16 till August 30
(Opening: May 15, 7:00 p.m.)
Where?
Weserburg | Museum für moderne Kunst
Teerhof 20, Bremen, Germany
Who?
Amongst the others: Banksy, DAIM, Brad Downey, Os Gemeos, Shepard Fairey, Zevs...
More Info:
here.
Thursday, May 07, 2009
CoM RAid RELauNcH
Subscribe to:
Posts (Atom)